Forberedelser før besøket

Å være godt forberedt før et besøket kan bidra til å gi en tryggere opplevelse for kjæledyret ditt.

Planlegg besøket

Hvis kjæledyret ditt er urolig, kan det være nyttig å avtale en rolig tid på dagen for besøket.

Ta med nødvendig informasjon

Det er viktig å ha all relevant informasjon tilgjengelig når du besøker veterinæren.

Vaksinasjonskort: Dette gir veterinæren oversikt over kjæledyrets helsehistorikk.

Tidligere medisinsk informasjon: Har kjæledyret hatt tidligere sykdommer eller fått behandlinger? Ta med dokumentasjon.

Kjæledyrets medisiner: Hvis kjæledyret ditt tar medisiner, bør du notere dosering og tidspunkt.

Forbered hunden eller katten

Det er viktig å ha all relevant informasjon tilgjengelig når du besøker veterinæren.

Vaksinasjonskort: Dette gir veterinæren oversikt over kjæledyrets helsehistorikk.

Tidligere medisinsk informasjon: Har kjæledyret hatt tidligere sykdommer eller fått behandlinger? Ta med dokumentasjon.

Kjæledyrets medisiner: Hvis kjæledyret ditt tar medisiner, bør du notere dosering og tidspunkt.

Avbestilling og endring av time

Det er viktig å ha all relevant informasjon tilgjengelig når du besøker veterinæren.

Avbestillingsfrist: Avbestillinger må gjøres minst 24 timer før avtalt time. Hvis du avbestiller senere, kan det påløpe et gebyr.

Endring av time: For å endre en avtale, kan du kontakte oss på telefon eller via vår online bookingside.

Hvordan avbestille: Du kan avbestille eller endre time ved å ringe oss direkte på [telefonnummer] eller ved å logge inn på din brukerprofil på vår nettsi

Slik fungerer behandlingen

Morbi sed imperdiet in ipsum, adipiscing elit dui lectus. Tellus id scelerisque est ultricies ultricies. Duis est sit sed leo nisl, blandit elit sagittis. Quisque tristique consequat quam sed. Nisl at scelerisque amet nulla purus habitasse.

Nunc sed faucibus bibendum feugiat sed interdum. Ipsum egestas condimentum mi massa. In tincidunt pharetra consectetur sed duis facilisis metus. Etiam egestas in nec sed et. Quis lobortis at sit dictum eget nibh tortor commodo cursus.

Odio felis sagittis, morbi feugiat tortor vitae feugiat fusce aliquet. Nam elementum urna nisi aliquet erat dolor enim. Ornare id morbi eget ipsum. Aliquam senectus neque ut id eget consectetur dictum. Donec posuere pharetra odio consequat scelerisque et, nunc tortor. Nulla adipiscing erat a erat. Condimentum lorem posuere gravida enim posuere cursus diam.

Ofte stilte spørsmål før behandling

Vi ønsker å gi deg svar på det du lurer på. Finner du ikke svaret her, så ta gjerne kontakt med oss på en av våre klinikker.

Kan kjæledyret mitt bli over natten?

Vi har ikke døgnåpen bemanning, så ditt kjæledyr kan dessverre ikke bli over natten hos oss. Trenger kjæledyret overvåkning over natten, henviser vi dere videre til et dyresykehus.

Tar dere imot akutte pasienter?

Dersom du har et akutt behov/skade bør du ringe oss på 47 47 27 65 først for å være garantert at vi har tid til deg og ditt kjæledyr. Trenger du hjelp utenfor våre åpningstider anbefaler vi å ta kontakt med et døgnåpnet dyresykehus.

Kan jeg komme uten å ha bestilt time?

For å være garantert at vi har tid til deg og ditt kjæledyret bør du bestille time. Dersom du har et akutt behov/skade bør du ringe oss på 47 47 27 65 så skal vi uansett prøve å finne tid til å hjelpe dere! Vi har imidlertid lange åpningstider og god bemanning slik at det skal være mulig å få hjelp på en av våre klinikker.

Kan jeg booke tid med en spesifikk veterinær?

Ja, men da må du bestille tid via e-post eller telefon.

Jeg trenger time akutt, hva gjør jeg?

Om hunden eller katten blir akutt syk eller får et problem som du tenker burde sjekkes så fort som mulig så ber vi deg ringe tlf. 474 72 765. Vi er ikke et dyresykehus som er døgnåpent, men vi prøver så godt vi kan å ta i mot akutte pasienter og henviser videre om et er nødvendig.

Hvorfor står det at ingen klinikker har ledig tid når jeg prøver å booke time?

Når det kommer til operasjoner som kastrering av hunnkatt/tipse og andre mer komplekse inngrep, så må du ringe oss på telefon 47 47 27 65 eller sende oss en epost til hei@petrus.no. Dette er fordi vi må manuelt sette opp disse timene slik at veterinær, sted og utstyr blir riktig.

Jeg ser jeg ikke kan få valgt mer enn et dyr om gangen når jeg skal bestille. Hva gjør jeg hvis jeg har flere dyr?

Per i dag må du booke enkelttimer for hvert av dyrene dine. Dersom du vil være sikker på å få time samtidig er det best å ringe for å avtale tidspunkt.

Hvordan kan jeg kontakte dere?

Du kan ringe også oss på 47 47 27 65. Det hender at vi er opptatt med en pasient og ikke kan svare umiddelbart, men da ringer vi deg bare tilbake når vi har anledning! Har du spørsmål eller andre henvendelser som ikke haster er den beste måten å kontakte oss på mailen hei@petrus.no.

Hvorfor har dere ikke resepsjon og butikk?

Vi ønsker å bruke mest mulig av vår tid på dyret ditt og mindre på det administrative. Derfor har vi ingen butikk i tradisjonell forstand, men vi  selger noe fôr og produkter der det er en viktig del av behandlingen. Bestilling av time gjør du enkelt selv på vår nettside og våre veterinærer henter deg på venterommet når det er tid for din time.

Hvordan endrer jeg tid på bookingen?

Du kan endre tid på din booking ved å logge inn på "mine sider". Først avbooker du timen du opprinnelig hadde, før du da booker ny tid. Vi kan også hjelpe deg med å endre tid. Da sender du en e-post til hei@petrus.no eller ringer oss på tlf. 47 47 27 65.

Hvordan bestiller jeg time?

Du kan bestille time gjennom nettsiden, over telefon på 47 47 27 65 eller via e-post til hei@petrus.no. Dersom du har vært hos oss før, kan du logge inn på 'Min side' for å slippe å fylle inn all informasjonen hver gang.

Hvis jeg vil kjøpe mer fôr, kan jeg stikke innom for å kjøpe?

For å garantere deg at vi har fôret du ønsker på klinikken bør du kontakte oss på mail i forkant. Da kan vi sørge for å bestille inn det som evt. behøves. Gi oss gjerne beskjed ca en uke før du går tom, da det kan ta litt tid før vi får fôret bestilt og levert. Når fôret har kommet på klinikken ringer vi deg eller sender en SMS.

Hvilke dyr behandler dere?

Her på Petrus har vi valgt å fokusere på hund og katt.

Hvilke betalingsmuligheter har jeg?

Hos oss kan du betale med bankkort og betalingslenke sendt på SMS. Om du er forsikret gjennom Agria har vi mulighet til å gjøre direkteoppgjør mot et gebyr på 345kr.

Hvilke behandlinger kan jeg få utført hos Petrus?

Vi tilbyr alle de vanligste veterinærtjenestene. Vi kan utføre akuttkirurgi (f.eks. dersom din hund eller katt har spist noe den ikke skal), rutinekirurgi (f.eks. kastreringer, fjerning av kuler) tannbehandlinger (tannrens og tanntrekk), polikliniske behandlinger (f.eks. behandle en brukket klokapsel) og utredninger (røntgenbilder og blodprøver), samt forebyggende behandlinger (f.eks. vaksiner, ormekurer). Er du usikker på om vi kan hjelpe deg med noe, ring oss på 47472765 eller send en mail til hei@petrus.no. Dersom vi ser at dyret ditt behøver hjelp fra en spesialist vil vi henvise dere til ett av dyresykehusene.

Hva må jeg gjøre før og etter dyret har vært i narkose?

Dette må du tenke på før dere kommer:

Dyret skal faste før den skal i narkose. Dvs ingen mat før kl 18 dagen før timen. Du kan godt servere vann helt frem til dere drar hjemmefra. Hundevalper skal ikke faste mer enn to timer før narkose/operasjon. Vann kan gis helt frem til dere drar hjemmefra. Står hunden din på medisin, kan du vanligvis gi denne på morgenen. Fortell veterinæren hvilken medisin og hvilken dose hunden har fått.

For å minske risikoen for infeksjoner etter en operasjon er det en fordel om dyret nylig har badet. Bruk da sjampo egnet til hund/katt. Dette er ikke like viktig om det gjelder tannrens/tanntrekk. Noen operasjoner krever mer spesifikke forberedelser. Veterinæren gir i så fall beskjed om dette. Sørg for at hunden har gått skikkelig på do før dere kommer. Før narkosen er det bra å ha aktuell vekt på hunden selv om man nylig har veid den. Sett den på vekten når dere kommer til klinikken.

Dette må du tenke på etter dyret har vært i narkose:

Hold dyret under oppsikt det første døgnet etter narkose. Det er fint om hunden eller katten får ligge et varmt sted og gjerne på gulvhøyde. Dyret kan være trøtt og vandre litt urolig rundt etter en narkose. Kvalme kan også forekomme. Når dyret føler seg mer opplagt prøv deg frem med vann og eventuelt mat. Har dyret hatt tube i pusterøret kan den få litt hoste etterpå. Dyr kan reagere ulikt på narkose, så om du skulle være usikker på noe er det bare å ringe oss.

Hva må ordnes før jeg tar med dyr utenlands?

For å reise ut av Norge med ditt kjæledyr må du ha pass til dyret samt gjeldende vaksiner. Ifølge Mattilsynet og øvrige EU-lands regelverk skal hunden være vaksinert mot rabies og ha et EU-pass. I mange land er det vanlig med smittsomme sykdommer som er sjeldne i Norge, som leptospirose og leishmaniose. Ring oss eller send en epost om du lurer på hvilke vaksiner du trenger.

Husk ved hjemreise: Hunden må behandles med ormekur hos veterinær maks 120 timer (5 døgn) og minst 24 timer (1 døgn) før retur til Norge. Det beste er om behandlingen skjer så tett som mulig opp mot 24 timer før hjemreise, og man skal unngå smittefare mellom behandlingstidspunktet og krysser grensen til Norge.

Hva gjør jeg hvis jeg skal bestille time til en behandling som veterinæren har anbefalt meg?

Dersom veterinæren har anbefalt en behandling som du ikke kan booke gjennom nettsiden må du enten sende mail til hei@petrus.no eller ringe oss på 47 47 27 65. Da får vi sørget for at vi får satt av nok tid og at vi har riktig bemanning til å gjennom behandlingen ditt dyr behøver.

Slik fungerer Petrus

Bestill time på nett, telefon eller e-post

Det er enkelt å bestille time akkurat slik du ønsker.

Møt opp med dyret til riktig tid og klinikk

Vi har en kurv med leker og godbiter til dyret mens du venter.

Du får hjelp av dyktige veterinærer

Du blir hentet av veterinæren når det er din tur til å komme inn.

Har du spørsmål eller trenger akutt hjelp?

Åpningstider telefon: 08:00-11:00, 12:00-19:45 mandag til torsdag. På fredager er telefonen åpen til 15:45.

Vi svarer deg så fort som mulig.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.