Spørsmål og svar

Her finner du svar på noen av de vanligste spørsmålene vi får. Dersom du lurer på noe kan du alltid ta kontakt med oss på 47472765 eller hei@petrus.no.

Hvilke betalingsmuligheter har jeg?

Hos oss kan du betale med bankkort og Vipps. Vi har også mulighet for betaling gjennom Svea Finans.

Tar dere imot akutte pasienter?

Dersom du har et akutt behov/skade bør du ringe oss på 47472765 først for å være garantert at vi har tid til deg og din pelskling. Trenger du hjelp utenfor våre åpningstider anbefaler vi å ta kontakt med Evidensia Oslo Dyresykehus.

Jeg ser jeg ikke kan få valgt mer enn et dyr om gangen når jeg skal bestille. Hva gjør jeg hvis jeg har flere dyr?

Per i dag må du booke enkelttimer for hvert av dyrene dine. Dersom du vil være sikker på å få time samtidig er det best å sende mail eller ringe for å avtale tidspunkt. Vi jobber med å utvikle en bedre løsning for booking av mer enn ett dyr.

Dersom du har et valpe-/kattekull du vil bestille for, trykk linken for bestilling av kull i bestillingsløpet og fyll ut skjemaet.

Hvordan kan jeg kontakte dere?

Du kan ringe også oss på 47 47 27 65. Det hender at vi er opptatt med en pasient og ikke kan svare umiddelbart, men da ringer vi deg bare tilbake når vi har anledning! Har du spørsmål eller andre henvendelser som ikke haster er den beste måten å kontakte oss på mailen hei@petrus.no.

Hvilke dyr behandler dere?

Her på Petrus har vi valgt å fokusere på hund og katt.

Hvilke behandlinger kan jeg få utført hos Petrus?

Vi tilbyr alle de vanligste veterinærtjenestene. Vi kan utføre akuttkirurgi (f.eks. dersom din hund eller katt har spist noe den ikke skal), rutinekirurgi (f.eks. kastreringer, fjerning av kuler) tannbehandlinger (tannrens og tanntrekk), polikliniske behandlinger (f.eks. behandle en brukket klokapsel) og utredninger (røntgenbilder og blodprøver), samt forebyggende behandlinger (f.eks. vaksiner, ormekurer). Er du usikker på om vi kan hjelpe deg med noe, ring oss på 47472765 eller send en mail til hei@petrus.no. Dersom vi ser at dyret ditt behøver hjelp fra en spesialist vil vi henvise dere til ett av dyresykehusene.

Hvorfor har dere ikke resepsjon og butikk?

Vi ønsker å bruke mest mulig av vår tid på dyret ditt og mindre på det administrative. Derfor har vi ingen butikk i tradisjonell forstand, men vi vil kunne selge noe fôr og produkter der det er en viktig del av behandlingen og kan bestille inn fôr og produkter etter behov. Bestilling av time gjør du enkelt selv på vår nettside og våre veterinærer henter deg på venterommet når det er tid for din time.

Hvis jeg vil kjøpe mer fôr, kan jeg stikke innom for å kjøpe?

For å garantere deg at vi har fôret du ønsker på klinikken bør du kontakte oss på mail i forkant. Da kan vi sørge for å bestille inn det som evt. behøves. Gi oss gjerne beskjed en uke i forkant av at du går tomt siden det kan ta litt tid før vi får fôret bestilt og levert. Når fôret har kommet på klinikken sender vi deg en sms for å si ifra.

Hva gjør jeg hvis jeg skal bestille time til en behandling som veterinæren har anbefalt meg?

Dersom veterinæren har anbefalt en behandling som du ikke kan booke gjennom nettsiden må du enten sende mail til hei@petrus.no eller ringe oss på 47 47 27 65. Da får vi sørget for at vi får satt av nok tid og at vi har riktig bemanning til å gjennom behandlingen ditt dyr behøver.

Kan jeg komme uten å ha bestilt time?

For å være garantert at vi har tid til deg og din pelskling bør du bestille time. Dersom du har et akutt behov/skade bør du ringe oss på 47472765 så skal vi uansett prøve å finne tid til å hjelpe dere! Vi har imidlertid lange åpningstider og god bemanning slik at det skal være mulig å få hjelp på en av våre klinikker.

Hvordan bestiller jeg time?

Du booker enklest time gjennom vår nettside. Dersom du har vært hos oss før kan du logge inn på min side slik at du slipper å fylle inn all informasjonen hver gang. Super enkelt! Det er selvfølgelig også mulig å bestille time ved å ringe oss på 47472765 eller sende mail til hei@petrus.no